CallPro Documentatie, Handleidingen, Release Notes, Tips and Tricks
Sinds 1-10-2022 is dit het alternatief op de Basic authentication die is uitgeschakeld. Wij adviseren klanten om over te gaan op de Microsoft Graph API
Om gebruik te kunnen blijven van de CallPro CalendarSync module adviseren wij klanten uiterlijk na de migratie naar CallPro 5.0 met klanten af te stemmen over de nieuwe instellingen die nodig zijn.
Een technische beschrijving staat op: https://docs.microsoft.com/en-us/exchange/client-developer/exchange-web-services/how-to-authenticate-an-ews-application-by-using-oauth#register-your-application
De klant moet in zijn/haar Microsoft 365 omgeving in Azure Active Directory een applicatie aanmaken voor de Agenda synchronisatie.
Ga naar de Azure portal en log in met een administrator account die Applicatie registraties kan aanmaken.
Selecteer nu links in het menu Azure Active Directory, en selecteer App registrations in de Manage sectie
Selecteer New registration, en vul de volgende waarden in:
CallPro CalendarSync
https://login.microsoftonline.com/common/oauth2/nativeclient
Kies Register om de Applicatie te maken.
Vervolg nu de volgende stappen om een app-only registratie af te ronden.
requiredResourceAccess
property in het manifest op en voeg het volgende toe binnen de vierkante haken ([]){
"resourceAppId": "00000002-0000-0ff1-ce00-000000000000",
"resourceAccess": [
{
"id": "dc890d15-9560-4a4c-9b7f-a736ec74ec40",
"type": "Role"
}
]
}
full_access_as_app
recht is toegekend.
Als bij de klant security policies actief zijn die het niet toestaan om full_access
rechten toe te kennen dan dienen beperkte rechten voor de “Office 365 Exchange Online” te worden gegeven die voldoende zijn om Agenda’s te synchroniseren.Geef nu de Application (client) ID, de Directory (Tenant) ID en de zojuist gemaakte Client Secret door aan het call center. Geef ook de email adressen van de mailboxen die gesynchroniseert moeten worden.