CallPro Documentation

CallPro Documentatie, Handleidingen, Release Notes, Tips and Tricks

View the Project on GitHub calway/CallPro-Docs

Calendarsync instellingen Office 365 Graph API

Om gebruik te maken van nieuwe mogelijkheden zoals Online Teams meetings maken moet gebruik worden gemaakt van een Microsoft Graph API. De CallPro CalendarSync module heeft vanaf v5.0.0 ondersteuning voor deze nieuwe manier van werken met Microsoft 365. Volg de onderstaande stappen om een App registratie te maken die kan worden gebruikt met de CallPro.

Registreer een applicatie in Microsoft Entra ID (voorheen AzureAd)

De klant moet in zijn/haar Microsoft 365 omgeving in Azure Active Directory een applicatie aanmaken voor de Agenda synchronisatie.

  1. Ga naar de Entra portaal (entra.microsoft.com) en log in met een administrator account die Applicatie registraties kan aanmaken.

  2. Selecteer Applications en dan de sub-optie App registrations

  3. Selecteer New registration, en vul de volgende waarden in:

    • Vul bij Name als waarde: CallPro CalendarSync
    • Vul bij Supported account types een waarde die voor dit bedrijf acceptabel is. Vaak is de Single Tenant optie voldoende.
    • Vul als platform public client/native (mobile & desktop)
    • Vul als Redirect URI de waarde: https://login.microsoftonline.com/common/oauth2/nativeclient
  4. Kies Register om de Applicatie te maken.
  5. Ga nu in de app registratie naar Certificates & secrets
    • Druk hier op ** New Client secret**
    • Geef als naam iets herkenbaars, zoals de naam van het call center, en de huidige datum, ie. “calway-2024-04-02”
    • Kies bij Expires de langst mogelijke periode, op dit moment is dat 24 maanden.
    • Vergeet geen herinnering in je agenda te zetten om na 23 maanden een nieuw secret te maken en die aan het call center door te geven anders stop de synchronisatie na 24 maanden!
    • Vergeet niet om de client secret (de waarde zichtbaar in de Value kolom) te kopieren en vast te leggen, dit wordt eenmalig afgebeeld!

Configureer app-only authenticatie

Vervolg nu de volgende stappen om een app-only registratie af te ronden.

Geef nu de Application (client) ID, de Directory (Tenant) ID en de zojuist gemaakte Client Secret door aan het call center. Geef ook de email adressen van de mailboxen die gesynchroniseert moeten worden.

Let op! De Client Secret heeft een beperkte houdbaarheid en dient minimaal elke 24 maanden te worden vernieuwt, en aangeleverd aan het call center.