CallPro Documentation

CallPro Documentatie, Handleidingen, Release Notes, Tips and Tricks

View the Project on GitHub calway/CallPro-Docs

Belopdrachtstatussen

In CallPro kunnen zeer eenvoudig belopdrachtstatussen worden aangemaakt. Wij (Calway) adviseren om de belopdrachtstatussen een logische indeling te geven qua naamgeving en gebruik. Onderstaande lijst is ons voorstel voor de indeling van belopdrachtstatussen. Deze indeling is functioneel en maakt o.a. het opstellen van rapportages eenvoudiger doordat statussen gegroepeerd kunnen worden op basis van de code. Alle standaard CallPro rapportages zijn gebaseerd op deze indeling.

Alle statussen worden verder op de standaard instellingen gezet van CallPro en zijn zelf eenvoudig aan te passen als dit gewenst is.

Voor de code van een belopdrachtstatus gebruiken wij een 3-cijferige codering. Het eerste cijfer geeft een globale indeling van de statussen.

Groep Omschrijving
0

Systeem statussen

Alle statussen uit deze categorie zijn systeem statussen die bij de installatie van CallPro reeds aanwezig zijn, en ook een speciale betekenis hebben. Het betreft hier voornamelijk statussen die te maken hebben met de telefonie, of begrenzingen danwel ontdubbelen etc...

1

Niet bereikt

Alle statussen uit deze categorie dienen van het type niet bereikt te zijn en dienen ook functioneel als “Niet bereikt” te worden geïnterpreteerd.

2

Uitval

Alle statussen uit deze categorie dienen van het type verwerkt te zijn en dienen ook functioneel als “Uitval” te worden gezien. Deze status wordt voor de Agent (beller) als een niet negatieve status gezien omdat de Agent er niets aan kan doen.

3

Terugbellen

Alle statussen uit deze categorie dienen van het type terugbellen te zijn en dienen ook functioneel als “Terugbellen” gezien te worden. Het is toegestaan om terugbelstatussen bij de positieve categorieën op te nemen als dit functioneel gezien duidelijker is.

4

Geen interesse/Niet positief (telt niet voor agent)

Alle statussen in deze categorie dienen van het type verwerkt te zijn en dienen ook functioneel als “Niet positief” gezien te worden. De status geldt voor de Agent niet als een negatief resultaat.

5

Geen interesse/Negatief (telt wel voor agent)

Alle statussen in deze categorie dienen van het type verwerkt te zijn en dienen ook functioneel als “Negatief” gezien te worden. Het resultaat geldt ook als “Negatief” voor de Agent.

6

Positief (niet voor Agent)

Alle statussen in deze categorie gelden als “Positief” belresultaat voor het call center/de opdrachtgever maar gelden niet als “Positief” belresultaat voor de Agent.

7

Positief (ook voor Agent)

Alle statussen in deze categorie gelden als “Positief” belresultaat voor zowel het call center/de opdrachtgever als de Agent.

8 Gereserveerd (telt niet voor Agent)
9 Gereserveerd (telt wel voor Agent)

Hoewel bij de installatie veel van deze belopdrachtstatussen aanwezig zullen zijn, zijn alleen de statussen die zijn gemarkeerd als “Systeemstatus” altijd aanwezig. Hoewel het beter is om zoveel mogelijk bij de richtlijn te blijven is er geen verplichting om bijvoorbeeld de 7xx statussen altijd als verwerkt in te richten. Het kan echter wel gebeuren dat in rapportages dan bepaalde tellingen anders/verkeerd lopen. Als er echter een duidelijke, goede reden, voor is is afwijken vanuit de software geen probleem.

Groep Code Omschrijving Subgroep
0 Systeem statussen
000 Nieuwe belopdracht Systeemstatus
010 Bel-me-niet uitsluiting Systeemstatus. Deze status wordt gezet als de belopdracht op de Bel-me-niet suppressielijst voorkomt
011 Bel-me-niet verlopen Systeemstatus. Deze status kan worden gezet als een belopdracht een verlopen bel-me-niet belperiode heeft.
012 RVV afmelding Systeemstatus. Deze status geeft aan dat deze belopdracht via de bel-me-niet IVR is afgemeld voor Recht-van-verzet.
060 Abandoned call Systeemstatus. In de Niet bereikt categorie
061 Verbinding verbroken tijdens kiezen Systeemstatus. In de Niet bereikt categorie
062 Verbinding geweigerd Systeemstatus. In de Niet bereikt categorie
063 Call failure Systeemstatus. In de Niet bereikt categorie
064 Interupted by CTI layer Systeemstatus. In de Niet bereikt categorie
065 Dailing timeout Systeemstatus. In de Verwerkt categorie. Ook vaak geassocieerd met Geen gehoor, maar soms een tijdelijk probleem
066 Transaction incomplete Systeemstatus. In de Niet bereikt categorie
067 Fast Busy Systeemstatus. In de Niet bereikt categorie
090 Maximaal aantal belpogingen (Koude belopdracht) Systeemstatus
091 Maximale belpogingduur (Koude belopdracht) Systeemstatus
092 Maximaal aantal belpogingen (Terugbelopdracht) Systeemstatus
093 Maximale belpogingduur (Terugbelopdracht) Systeemstatus
094 Maximaal aantal terugbelpogingen Systeemstatus
095 Maximale terugbelpogingduur Systeemstatus
096 Maximaal aantal belpogingen Systeem status. Een absoluut maximum aan het aantal belpogingen ongeacht de categorie
097 Te vaak dezelfde status achter elkaar Systeemstatus. Bij een status kan een aantal worden opgegeven. Als dit aantal wordt bereikt wordt deze code gebruikt.
098 Live contact over ander nummer Systeemstatus. Geeft aan dat een nieuwe belpoging is gestart voor een ander nummer. De actuele belpoging wordt dan afgecodeerd met dit resultaat. Treedt alleen op als er vaker naar nummers wordt gebeld tijdens de behandeling van 1 belopdracht.
1 Niet bereikt
120 Geen gehoor Systeemstatus
130 In gesprek Systeemstatus
140 Voicemail/antwoordapparaat Systeemstatus
150 Niet aanwezig/geen tijd
160 DMU afwezig/niet beschikbaar
2 Uitval
200 Informatietoon Systeemstatus
201 Fax/Modem Systeemstatus
205 Ruis Systeemstatus Antwoordservicemodule
210 Niet meer telefonisch benaderen (Bel-me-niet) Zie ook 410 en 510
211 Overleden
212 Geen bedrijf/failliet
220 Uitsluiting door klant Als de klant na de import adressen aanlevert die niet gebeld moeten/mogen worden kan deze status worden toegekend. Dit gebeurd dan via een update import, of direct via de Resource Explorer
225 Valt buiten doelgroep Zie ook 525
230 Fout/ongeldig telefoonnummer Systeemstatus. Deze status wordt gezet bij het importeren als een ongeldig telefoonnummer is gedetecteerd. Ook functioneel te gebruiken om aan te geven dat tijdens het bellen alsnog blijkt dat het nummer niet geldig is.
231 Dubbel in bestand Doorgebelde of Agent aangegeven.
290 Onbereikbaar in belperiode
299 Niet bereikbaar Functionele status voor slecht bereikbare adressen als geen gebruik wordt gemaakt van de belpogingbegrenzing. Deze status wordt via de Resource Explorer dan handmatig op de belodpracht ingesteld.
3 Terugbellen
300 Terugbellen Systeemstatus
310 Gerichte terugbelafspraak Als 300, andere tekst (!)
320 (zachte) terugbelafspraak Als 300, willekeurige agent
330 Terugbellen op lange termijn Technisch een “ Verwerkt” status.
4 Geen interesse/Niet Positief (telt niet voor agent)
410 Niet meer telefonisch benaderen (Bel-me-niet) Zie ook 210 en 510
431 Weigert gesprek
5 Geen interesse/Negatief (telt wel voor agent)
500 Negatief
501 Geen interesse
510 Niet meer telefonisch benaderen (Bel-me-niet) Zie ook 210 en 410
525 Valt buiten doelgroep Zie ook 225
6 Positief (niet voor Agent)
610 Informatie sturen per post
611 Informatie sturen per email
612 Informatie sturen per post (+nabellen)
613 Informatie sturen per email (+nabellen)
7 Positief (ook voor Agent)
700 Positief
705 Aangenomen Systeemstatus antwoordservicemodule
706 Doorverbonden Systeemstatus Antwoordservicemodule
710 Informatie sturen per post
711 Informatie sturen per email
712 Informatie sturen per post (+nabellen)
713 Informatie sturen per email (+nabellen)
715 Stuur bevestiging
780 Afspraak Systeemstatus. Een ingeplande adviseur afspraak
781 Afspraak (adviseur) Eigen afspraak door een adviseur ingeboekt via CallProPortal
782 Afspraak verzet Een verzetting die via outbound is gedaan. Meestal nabeltrajecten. Alleen een functionele status, het belscript moet dit zelf regelen!
783 Afspraak geannuleerd

Een annulering die via outbound is gedaan. Meestal nabeltrajecten.

Alleen een functionele status, het belscript moet dit zelf regelen!

785 Afspraak (+nabellen) Voor CallPro een terugbellen code
8 Gereserveerd (niet voor de Agent)
9 Gereserveerd (ook voor de Agent)